دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 610
تعداد نوشته ها : 1
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب

معرفی رشته الکترونیک  :رشته الکترونیک یکی از رشته‌های صنعتی مادر محسوب می‌شود و تمام علوم و فنون موجود به نحوی با این علم پیوند خورده‌اند به نحوی که از وسایل روزمره زندگی تا پیچیده‌ترین فن‌آوری‌های فضایی حضور این علم به وضوح قابل مشاهده است. بی‌شک برای یافتن جایگاه مناسب این علم در کشورمان بایست مبانی آموزش این رشته با استحکام و براساس برنامه‌ریزی علمی پایه‌گذاری شود رشته الکترونیک در هنرستانها از اساسی‌ترین و نقطه‌ شروع مناسب برای فراگیری این علم محسوب می‌شود.

 

علم الکترونیک همگام با پیشرفت روزافزون تکنولوژی هم اکنون در کلیه امور مربوط به زندگی انسانها رخنه کرده و در حال پیشرفت می باشد و در آینده تزدیک کل زندگی انسانها را تحت تاثیر خود قرار میدهد . هم اکنون رشته الکترونیک مهمترین رشته فنی و مهندسی در دانشگاها و هنرستانها میباشد و کسانی که از نظر علم ریاضیات و  فیزیک دارای قدرت درک و تحلیل بالا تری هستند در این رشته می توانند به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کنند . برخلاف ذهنیتهایی  که برای بعضی ها پیش آمده در نهایت یک فارغ التحصیل رشته الکترونیک را تعمیر کار رادیو و تلویزیون می پندارند ، در حالیکه اینطور نیست . رشته الکترونیک دارای گرایشهای مختلفی است که همگام با پیشرفت علم روز است مثل مکاترونیک بیوالکتریک وکنترل و... که در آینده نزدیک بازارکار بیشتری در انتظار فارغ التحصیلان این رشته خواهد بود .

       اهداف تدوین رشته الکترونیک :   
1- تعمیر وسایل الکترونیکی ساده خانگی2- طراحی و ساخت فیبر مدارهای الکترونیکی3- مونتاژ قطعات الترونیکی روی برد مدار چاپی4- نصب و راه اندازی تجهیزات ساده الکترونیکی5- نصب و راهاندازی آنتن مرکزی برای ساختمانهای کوچک6- سر پرستی بخش های کوچک مونتاژ7- کار با دستگاه های اندازه گیری8- خواندن نقشه های الکترونیکی9- طراحی و ساخت تقویت کتتده ها10- آشنایی با سیستم های مخابرات و ارتباطات 11- آشنایی با مدارهای دیجیتالی و سخت افزار رایانه

12- ادامه تحصیل در دوره کاردانی پیوسته گرایش های الکترونیک


دسته ها :
چهارشنبه بیست و یکم 12 1387
X